Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2GRS 122Girişimcilik Projesi0+2+011

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı; girişimcilik ile ilgili temel bilgileri öğrencilere aktarmak ve bu ilkeler çerçevesinde geliştirecekleri proje fikirlerini hayata geçirecek proje grupları oluşturmaktır. Dünyadaki girişimcilikle ilgili mevcut literatür öğrencilere aktarılacak ve bu da girişimciliğin küresel ekonomik sistemdeki yerini ve önemini anlamalarını sağlayacaktır. Öğrencilere iş modeli Geliştirme uygulamaları öğretilerek proje fikirlerinin netleştirilmesi ve bu proje fikrinin girişimcilik için bir değer önerisi olup olmadığının sınanması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında; öncelikle teknoloji tabanlı girişimcilik ile ilgili temel kavramlar verilecektir. Başarılı girişim ve girişimcilerin özelliklerinden bahsedilecektir. Başarısız girişim ve girişimcilerin yaptıkları ortak hatalar özetlenecektir. Girişimciliğin makroekonomik boyutta ve küreselleşme sürecindeki yeri ve önemi dersin bir diğer konusudur. Bütün bu genel bilgiler üzerine, öğrencilere İş Modeli Geliştirme eğitimleri verilerek; kendi proje fikirlerini girişimcilik kapsamındaki değer önerisini de ön plana koyarak geliştirmeleri amacıyla yol gösterilecektir. Bütün bu bilgilerle girişimcilerin seçtikleri öncelikli teknoloji alanında sağlıklı ve herhangi bir girişime temel olabilecek proje ve iş fikri geliştirmeleri amaçlanacaktır. Son olarak, iş fikrinin geliştirilmesinde sonra şirket kurma, geliştirme ve gerektiğinde şirket satışı ile ilgili bilgiler paylaşılacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Uygulama
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Birsen YÜCESES birsen.yuceses@ostimteknik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Barringer, B. (2021). Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures 6th Edition (2021).
Bamford, C. E., & Bruton, G. D. (2016), Entrepreneurship: The art, science, and process for success. McGraw-Hill Education.
Harvard Business Review-Entrepreneur's Handbook by: Harvard Business Review Press, 2018.
Hisrich R. Peters M. Shepherd D. (2020), Entrepreneurship Robert Hisrich, 11e. McGrawHill Education.
Jones, O., Macpherson, A., & Jayawarna, D. (2013). Resourcing the start-up business: Creating dynamic entrepreneurial learning capabilities. Routledge.
Kuratko, D. F. (2016). Entrepreneurship: Theory, process, and practice. Cengage learning.
Neck, H. M., Neck, C. P., & Murray, E. L. (2019). Entrepreneurship: The practice and mindset. Sage Publications.

Proje


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Kısa Sınav 1 % 5
Devam 2 % 10
Uygulama 3 % 25
Proje 1 % 60
Toplam :
7
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 2 32
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1 32

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Küreselleşen dünyada teknoloji temelli girişimciliğin yerini ve önemini disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenecek ve bu bilgiyi proje ve iş fikrine dönüştürecek,
2 Sektördeki gerçek süreçleri aktif olarak kanalize ederek bilgi ve donanımını girişimcilik alanında uygulama becerisini gösterecek,
3 Girişimcilik ekosistemi aktörlerinin onlarla iletişim kurmasını ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılmasını öğrenecek,
4 Girişimcilik dinamiklerini temel ve güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirecek ve uygulayacak,
5 Yeni proje ve iş fikirleri üretebilecek ve bu fikirleri girişimcilik perspektifinden ve girişimcilik filtresinden geçirebilecek,
6 Takımlar halinde proje geliştirme becerilerini kazanacak ve uygulayacak,
7 Ders boyunca edindiği bilgileri mevcut girişimcilik ekosistemi ve makroekonomik konjonktür içinde yorumlama, sorgulama ve uygulama becerisine sahip olacak,
8 Sosyal ve entelektüel kapasitesi gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerleri yüksek, grup iletişimine uyum sağlayabilen ve takım çalışmasına yatkın bireyler olacaklardır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Girişimcilik ve Liderlik Merkezi ile Girişimcilik Karnesi Hakkında Bilgilendirme
2 Takım Oluşturma
3 Seminer
4 Seminer
5 İş Fikri Geliştirme
6 Fizibilite Çalışması
7 Fizibilite Çalışması
8 Vize Ödevi
9 Seminer
10 Proje – Grup Çalışması
11 Proje – Grup Çalışması
12 Proje – Grup Çalışması
13 Pitching Day Proje Seçimleri
14 Pitching Day Proje Seçimleri
15 Pitching
16 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 4 5 4 4 2 2 4 5 5 3 4 2 5 2 4
Ö2 3 3 3 4 2 2 4 5 5 3 3 2 5 2 2
Ö3 3 3 3 2 2 4 5 5 5 3 3 2 5 2 2
Ö4 4 4 3 2 2 2 4 5 5 3 4 2 5 2 4
Ö5 3 4 4 3 2 4 4 5 5 3 4 2 5 2 2
Ö6 2 3 2 3 2 2 5 5 5 3 2 2 5 2 3
Ö7 3 4 3 3 2 4 4 5 5 3 3 2 5 2 3
Ö8 3 5 3 3 2 4 5 5 5 3 3 4 5 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30504&lang=tr