Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2IYE 154İş Yeri Eğitimi1+2+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin, mimarlık, iç mimarlık meslekleri ve birlikte çalıştıkları disiplinler alanlarında faaliyet gösteren iş yerleri hakkında araştırmalar, görüşmeler ve toplantılar yoluyla kendi meslek alanları ile ilgili bilgi ve farkındalık kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin, bireysel ve grup çalışmaları yaparak iş yerleri ve faaliyet alanlarını mesleki, mekânsal, teknik, donanımsal, ekonomik, sosyal konularda inceleyerek değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Mimarlık, iç mimarlık ve ilgili disiplinlerin alanında uzman profesyonellerin fikir paylaşımında bulunduğu seminerler, bireysel çalışma, grup çalışması, araştırma yöntemleri ve süreçlerin ortaya konması, veri toplama yöntemleri, veri analiz yöntemleri, sözlü görüşmelerin değerlendirilmesi, kazanılan bilginin değerlendirilip raporlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, sunumlar, tartışmalar, ödev olarak yapılacak araştırma raporları, bireysel ve/ya grup çalışmaları, panel ve/ya bireysel kritikler aracılığıyla yürütülecektir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Merve KURT KIRAL merve.kurtkiral@ostimteknik.edu.tr
Dr. Öğr. Üyesi Atilla AYKANAT atilla.aykanat@ostimteknik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sümer, Hakan (2018). Şantiye Yönetimi ve Organizasyonu. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
Barutçugil, İsmet (2010). Proje Yönetimi. Kariyer Yayınları, İstanbul.
Topal Yıldırım, Duygu (2018). Ofis Yönetimi El Kitabı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
Aytürk, Nihat (2015). Büro Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
1. Sümer, Hakan (2018). Şantiye Yönetimi ve Organizasyonu. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
2. Barutçugil, İsmet (2010). Proje Yönetimi. Kariyer Yayınları, İstanbul.
3. Topal Yıldırım, Duygu (2018). Ofis Yönetimi El Kitabı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
4. Aytürk, Nihat (2015). Büro Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Sunum
Ara Sınav Rapor Teslimi (Grup olarak teslim edilecektir)- Final Rapor Teslimi


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Uygulama 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 50

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dersi alan öğrencilerin kendi meslek alanları ile ilgili sektörü ve çalışma yöntemlerini tanımaları beklenmektedir.
2 Sektörün sorunları ve ihtiyaçları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, ilgili disiplinlerle işbirliği ortamını tanımaları hedeflenmektedir.
3 Bireysel ve grup çalışması konusunda beceri kazanmaları, bilimsel araştırma yürütebilme, verilerin analizi ve rapor oluşturma konusunda bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş, Tanıtım Grupların belirlenmesi, görev dağılımının yapılması, öğrenci listelerinin hazırlanması
2 İçmimarlık tanımı İç mimarlık tanımı Çalışma alanları, görev ve sorumlulukları
3 konu ile ilgili firma bilgileri grup listelerinin hazırlanması
4 Seminer Yasir Coşar Yağcı TMMOB İçmimarlar Odası
5 Seminer Ayşenur IRKILATA EROL Kariyer Planlama, İş Başı Eğitim ve Mezunlarla İlişkiler Müdürü Bireysel Kariyer Planlama
6 Seminer İpek KARAAĞAÇ Kaan KURTAGİÇ İçmimar, Meridyen Design Studio “İç Mekân Uygulamaları”
7 Seminer Pelin MERİÇ GEZİRGEN İçmimar, Lineadecor “Mutfak Tasarımında Modüler Sistemler”
8 Ara Sınav Rapor Teslimi
9 Seminer Dr. Öğr. Üyesi Atilla AYKANAT “Proje Yönetimi ve Şantiye Tekniği”
10 Öğrenci Sunuşları Sunum değerlendirme
11 Öğrenci Sunuşları Sunum değerlendirme
12 Öğrenci Sunuşları Sunum değerlendirme
13 Öğrenci Sunuşları Sunum değerlendirme
14 Öğrenci Sunuşları Sunum değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30505&lang=tr