Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ICM 112Temel Tasarım II2+6+058

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders, temel tasarım kavramı ve prensiplerinin uygulamalı üç boyutlu tasarım çalışmalarıyla öğretilmesini
ve tasarım sürecini kavratmayı hedefler. Bu süreçte öğrencilerin eleştirel bakış açısıyla düşünme biçimini
geliştirmeleri ve tasarım sürecinde araştıran, sorgulayan ve problemlere alternatif çözümler arayan bir
yaklaşımı benimsemeleri hedeflenir. Soyut ve somut kavramsal tartışmalar ışığında, beden ve mekân ilişkisi
özelinde tasarımın biçimsel ifadesinin güçlü temsilini oluşturma becerisini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği İç mimarlık kavramları bağlam ve içerik konularına odaklanarak öğrencilerin gerçek, sanal yaşam senaryoları
kapsamında tasarım problemlerini eleştirel gözle sorgulama ve çözebilme bilgi, beceri ve farkındalık
kazanmalarına yönelik üç boyutlu tasarım çalışmalarını kapsar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, teorik sunumlar, tartışmalar, stüdyoda ve/ya ev
ödevi olarak yapılacak tasarım uygulamaları ve projeler,
bireysel ve/ya grup çalışmaları, panel ve bireysel kritikler
aracılığıyla yürütülecektir.
Ön Koşulları ( ICM 111 )
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Kuçak Toprak gizem.kucaktoprak@ostimteknik.edu.tr
Dersi Verenler Doç.Dr. GİZEM KUÇAK TOPRAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ching, Francis D.K., Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen, İstanbul: Y.E.M., 2002.
Maier, M., Basic principles of design, New York : Van Nostrand Reinhold, 1977
Wong, W., Principles of Color Design, John Wiley and Sons Inc., 1997.
Wong, W., Principles of Two-Dimensional Design, John Wiley & Sons. Inc., 1972.
Bayraktar, N. vd. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Ankara: Nobel, 2012.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 8 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
10
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 28 4 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 42 2 84
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 20 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 9 260

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarım problemlerini farklı ortam ve araçlarla çözme ve özgün fikirler üretme becerisinin geliştirilmesi.
2 Tasarım elemanlarını özgün, rasyonel ve bütüncül bir yaklaşımla bir araya getirmek.
3 Mekân ile beden arasındaki ilişkinin yorumlanması, değerlendirilmesi ve görselleştirilmesi.
4 Tasarım sürecinde grup ve bireysel çalışma becerilerini geliştirmesi.
5 Tasarımları iki ve üç boyutlu ortamlarda sunabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş, bilgilendirme, araştırma hakkında bilgilendirme -
2 Düzgün/temel çokyüzlüler ile üç boyutlu kompozisyon çalışması. Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin araştırılması.
3 Düzgün/temel çokyüzlüler ile üç boyutlu kompozisyon çalışması. Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin araştırılması.
4 Düzgün/temel çokyüzlüler ile üç boyutlu kompozisyon çalışması. Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin araştırılması.
5 Düzgün/temel çokyüzlüler ile üç boyutlu kompozisyon çalışması. Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin araştırılması.
6 Düzgün/temel çokyüzlüler ile üç boyutlu kompozisyon çalışması. Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin araştırılması.
7 Düzgün çokyüzlüler ve paketlenme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım konusu üzerine alıştırmalar.
8 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım konusu üzerine araştırma.
9 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım konusu üzerine araştırma.
10 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım konusu üzerine araştırma.
11 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım problemi üzerine araştırma.
12 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım problemi üzerine araştırma.
13 Düzgün çokyüzlüler ve paketleme sistemlerinin tasarım yöntemi olarak kullanılması ile bir tasarım konusunun tartışılması. Tasarım problemi üzerine araştırma.
14 Final çalışması. Final çalışması.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 5 4 3 5 3 2
Ö1 3 5 4 4
Ö2 3 5 5
Ö3 5 3 2
Ö4 5
Ö5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30507&lang=tr