Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ICM 118Sanat ve Tasarım Tarihi2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders, kronolojik bir şekilde, tarih öncesi dönemlerden başlayarak günümüze kadar olan süreç içerisinde yer alan makro ölçekte sanat, tasarım, din, felsefe ve bilim eksenli; mikro ölçekte ise makro ölçekteki disiplinlerle doğrudan ilişkili sanat tarihi disiplini odağından oluşan bir içeriğin kazanımını edindirmeyi amaçlamaktadır. Sanat tarihi, belirli dünya kültürlerindeki eserlerin kökenlerine dair tarihsel bir anlayışa ulaşmayı amaçlarken, bunların yapım koşulları, yapımcıları, kullanılan resim, görüntü ve nesnelerin işlevleri hakkında sorular sorar. Bu noktada, ders, sanatsal yaratıcı ifadeleri ve geçmiştekileri anlamak için temel oluşturmayı amaçlar ve sanatın geçmişle bugün arasında nasıl bir köprü oluşturduğunu göstermeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders, kronolojik olarak, ilkel insan kültüründen başlayarak 20. yüzyılın çağdaş sanatına kadar olan tarihsel süreçte literatürde yer alan sanat tarihi disiplinleri paralelliğinde ve odağındaki konuları kapsamaktadır. Bu kapsamda tarihsel süreçlerin incelenerek irdelenmesi dersin temel içeriğini oluşturmakta ve Batılı/ Batılı olmayan sanat ve tasarımın temel örneklerini içermektedir. Öğrencilerin araştırma, yazma ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik ödevler verilir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Sunum, Soru Yanıt, Ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Merve KURT KIRAL merve.kurtkiral@ostimteknik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar “Sanatın Öyküsü”, E. H. Gombrich, 2016, Remzi Kitabevi, İstanbul.
“Sanat Tarihi, Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze” G. Bazin, 2020, Kabalcı Yayıncılık, İstanbul.
Sanat Tarihi, Tarihöncesinden Postmodern Sanatlara Görsel Sanatlar”, M. Dickerson,2013, Say Yayınları, İstanbul.
“Sanatın Gerekliliği”, Ernst Fischer, 2012, Sözcükler Yayınevi, İstanbul
“Sanat Nedir?”, Tolstoy, 2017, İlgi Kültür Sanat Yayınları, İstanbul
“Sanat Tarihi”, X. B. Altet,2019, Dost, Ankara
“Sanatın Tüm Öyküsü”, S. Farthing, 2020, Hayalperest Ysyınevi, İstanbul.
“Sanat Tarihinin Tarihi”, Vernon Hyde Minor, 2020, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul
“Yeni Sanat Tarihi- Eleştirel Bir Giriş”, Jonathan Harris, 2013, Sel Yayıncılık, İstanbul
"Tasarım”, John Heskett, 2013, Dost Kitabevi, Ankara
“Dünya Sanat Tarihi”, Adnan Turani, 2020, Remzi Kitabevi, İstanbul
“Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek”, Marshall G.S. Hodgson, 2020, Vadi Yayınevi, İstanbul
“Bilimin İcadı: Bilim Devrimi’nin Yeni Bir Tarihi,” David Wootton, 2020, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
“Rönesans’ın Serüveni”, Haz. Enis Batur, 2017, Sel Yayıncılık, İstanbul
“Sanatın Öyküsü”, E. H. Gombrich.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 12 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 100

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tarihsel süreç içerisinde sanat ve tasarımın diğer disiplinlerle doğrudan ya da dolaylı olan etkileşiminin okumasını yapabilirler.
2 sanat ve tasarımın temel sorunlarını saptayabilirler.
3 Tarihte kriz ve kırılmalara yol açan olayların sanat ve tasarım üzerine olan etkisinin okumasını yapabilirler.
4 Belirli sanat eserlerinin adları, dönemleri ve üslupları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
5 Eseri öncül örnekleriyle karşılaştırabilirler.
6 Sanat ve tasarım ilişkisini yorumlama becerisine sahip olabilirler
7 Sanat ve tasarımın tarihsel süreç içerisindeki gelişimi, değişimi ve dönüşümü üzerine tartışabilirler.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş, Ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme. Ders ile ilgili dokümantasyonun yapılarak öğrencilere haftalık ders programı, ders içeriği bilgilendirmesinin yapılması.
2 Tarihöncesi ve ilkel topluklar Sanat nedir? Sanat ve sanatçılar üzerine kısa bilgi.
3 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Mısır Mezopotamya Girit
4 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Yunan Sanatı
5 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Antik Roma’da Sanat Roma Hristiyan Bizans Sanatı
6 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Doğu Sanatı İslam Çin
7 Ara sınav Poster Teslimi
8 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Batı Sanatı Romanesk Sanat
9 Tarih öncesinden 15.yüzyıla Gotik Sanat
10 15.yy. ve 16. yy. Erken Rönesans Dönemi Rönesansta Gelenek ve Yenilik
11 17. yy. ve 18. yy. Barok Rokoko Neoklasisizm Romantizm
12 Modern Sanat I. (1900’den 1945’e) ArtNouveau/ Kübizm/ Futurizm/ Dada/ De Stijl/
13 Modern Sanat I. (1900’den 1945’e) Bauhaus/Sürealizm/ Art Deko/ Sovyet Sanatı
14 Çağdaş Sanat II. (1946’dan günümüze) Pop art/ Enstalasyon Sanatı/ Minimalizm/ Dijital Sanat/ Şehir Sanatı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5 5 5 1 2 5 5 3 5 3 5 1 1 1
Ö2 5 5 3 5 1 4 4 5 5 5 3 5 1 1 1
Ö3 5 5 5 5 1 4 4 5 5 5 4 5 1 1 1
Ö4 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1
Ö5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1
Ö6 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1
Ö7 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30510&lang=tr