Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ICM 211İç Mimarlık Stüdyosu I2+6+059

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste mekânsal tasarıma ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitimin yanı sıra, mekânlarda kimlik oluşturma, işlevsel mekanlar yaratma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma amacıyla belirlenen bir proje üzerinde çalışma yapılacaktır.
Dersin İçeriği Hafta 1. Derse giriş, bilgilendirme, proje hakkında bilgilendirme. Proje 1 için problemin verilmesi, araştırma gruplarının belirlenmesi
Hafta 2. Kritikler
Hafta 3. Kritikler
Hafta 4. Kritikler
Hafta 5. Kritikler
Hafta 6. Ara Sınav (Proje 1 Jürisi)
Hafta 7. Proje 2'nin verilmesi
Hafta 8. Kritikler
Hafta 9. Kritikler
Hafta 10. Kritikler
Hafta 11. Ara Sınav
Hafta 12. Kritikler
Hafta 13. Kritikler
Hafta 14. Kritikler ve Final Jürisine Hazırlık
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, teorik sunumlar, tartışmalar, stüdyoda ve/ya ev ödevi olarak yapılacak tasarım uygulamaları ve projeler, bireysel ve/ya grup çalışmaları, panel ve bireysel kritikler aracılığıyla yürütülecektir.
Ön Koşulları ( ICM 112 )
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Şule Taşlı Pektaş
Dersi Verenler Doç.Dr. GİZEM KUÇAK TOPRAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yoktur
1.Neufert Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Basım Yayın, 2017
2.İç Mimarlığın Temelleri, Naomi House, John Coles, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2012
3.İç Mimarlık Temelleri Seti, Graeme Brooker, Sally Stone, Literatür Yayıncılık, 2016
4. İç Mekân Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayınları, 2015
5. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth, Literatür Yayınları, 2015
6. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, Joseph DeChiara, Julius Panero,
McGraw-Hill Education,2001
7.Sketching for Architecture + Interior Design, Stephanie Travis, London: Laurence King Publishing,2015
8. Mimarlık, Biçim, Mekân&Düzen, Francis D. K. Ching, Nobel Akademik Yayın, 2019
xx
xx
xx

Ders Yapısı
Mühendislik Tasarımı %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 40
Kısa Sınav 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
17
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Ara Sınavlar 2 25 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 63 63
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 9 225

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Proje ihtiyaçlarına uygun olarak bütünsel bir tasarım fikri geliştirme ve uygulama.
2 Bir mekânın ve yakın çevresinin analizinin yapılması ve iç mimari çözümlerinin buna uygun olarak geliştirilmesi,
3 Mekân, kullanıcı, işlev ve çevre arasındaki ilişkinin kavramsal boyutlarıyla ele alınması.
4 Özgün tasarım yapabilme, sunabilme ve savunabilme becerisinin kazandırılması.
5 Tasarımı, iki ve üç boyutlu araçlarla ifade edebilme becerisinin kazandırılması.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hafta 1. Derse giriş, bilgilendirme, proje hakkında bilgilendirme. Proje 1 için problemin verilmesi, araştırma gruplarının belirlenmesi
2 Kritikler
3 Kritikler
4 Kritikler
5 Kritikler
6 Ara Sınav
7 Proje 2'nin verilmesi
8 Kritikler
9 Kritikler
10 Kritikler
11 Ara Sınav
12 Kritikler
13 Kritikler
14 Kritikler ve Final Jürisine Hazırlık


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30514&lang=tr