Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Ders, iç mimarlık bölümü öğrencilerinin yapıyı oluşturan sistemleri ve unsurları tanımalarını; Bu sistem ve yapı elemanların tasarımında malzemelerin işlevlerini ve özelliklerini öğrenmelerini; yapısal tasarımı etkileyen fiziksel sorunların farkına varmalarını ve tasarımlarında doğru malzemeleri seçebilmelerine katkıda bulunmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında mimari yapı tasarımında malzemenin işlevi, yapısal tasarımı etkileyen faktörler, yapıyı oluşturan taşıyıcı ve konstrüksiyon sistemler, bu sistemleri oluşturan yapı elemanlarının ve malzemelerinin nitelikleri ele alınacaktır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, sunum, uygulama
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Kevser ÇELTİK ŞAHLAN kevser.celtiksahlan@ostimteknik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Hilal Nur Temel hilalnur.temel@ostimteknik.edu.tr Arş.Gör. Berru İzel Gökgöz berruizel.gokgoz@ostimteknik.edu.tr
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1. “Yapı, Mekân ve Düzen”, Sedad Hakkı Eldem, 2012, Birsen Yayınevi, İstanbul. 2. “Mimarlıkta Yapım + Malzeme” , Lorraine Farrelly, 2012, Literatür Yayıncılık, İstanbul. 3. “Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen”, Francis D.K. Ching, 2013, Y.E.M, İstanbul. 4. “Yapı Malzemeleri”, Manfred Hegger, 2016, Y.E.M, İstanbul. 5. “Building Design and Construction Handbook”, Frederick S. Merritt , Jonathan T. Ricketts, 2000, McGraw-Hill Professional 6. “Building Construction: Principles, Materials, and Systems (What's New in Trades & Technology)”, Walter Scarborough , Diane Armpriest , 2017, Pearson. 7. "Yapı Malzemesi I", Osman Şimşek, 2016, Seçkin Yayıncılık, Ankara. "Yapı Malzemesi II", Osman Şimşek, 2015, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
|
Ders işleyişi konferans şeklinde konu anlatımı, sınıf içi uygulamalar ve kritik verme şeklindedir.
|
|
|
|
|
|
|
|