Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ICM 219Aydınlatma ve Renk3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencinin çeşitli fonksiyonlardaki mekânların aydınlatılma gereksinimleri, iş veriminin artırılması ve ekonomik
etkinliğin değerlendirilmesi konularında bilinçlendirilmesi.
Dersin İçeriği İç mekânların fonksiyonlarına gore rahat görüş sağlanması, iş veriminin arttırılması, ekonomik etkinliğin
değerlendirilmesi açılarından aydınlatma ile ilgili bilgi verilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sunum ve uygulama
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Fakültede ilgili yetkili
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar “Aydınlatma ve Elektrik Tekniği”, Prof. Ahmet Arpad, MSÜ
“Aydınlatma Tekniği”, Prof. Dr. Muzaffer Özkaya
“Aydınlatma Terimleri”, Prof. Şazi Sirel
ç mekân tasarımlarında öncelikle doğal aydınlatmadan yararlanabilen çözümlere yönelme, suni
aydınlatmada ışık kaynakları ve mekân içi konumlarını randımanlı şekilde düzenleme.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 1 % 20
Devam 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 2 3 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 51

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İç mimarlık alanında, çalışmaya etki edecek temel estetik ve plastik sanatlar konularında bilgi sahibi olma.
2 Mekân donanımına ait tefriş ve servis elemanlarını tanıma, ergonomiden yararlanarak teknik, estetik ve fonksiyon açılarından başarılı iç mekân projeleri yapma ve uygulama detayları hazırlayabilme.
3 Mekân ve çevre tasarımında evrensel ve toplumsal açılardan tarihi ve doğal çevre verileri ile kültür varlıklarını değerlendirmeye yönelik yeterli mimarlık ve güzel sanatlarla ilgili bilgi sahibi olma.
4 İç mekân kapsamına giren tasarım çalışmalarını konstrüktif yönünü detaylandırmaya kadar yürütebilecek ölçüde, yapı bilgisi ve malzemesi hakkında bilgi sahibi olma.
5 İç mekân çalışmalarında mekânsal tadilat sözkonusu olduğunda, özellikle yapının taşıyıcılığını olumsuz yönde etkilemeyecek düzeyde yapı elemanları ve malzemelerini tanıyabilme.
6 Tasarım sürecinden uygulamaya kadar kullanılacak yapı ve tesisat malzemelerini, özellikleri ve kullanılma yöntemleriyle kullanabilme becerisi.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Mimari aydınlatmanın tanımı, tarihsel gelişimi, görsel algılama ve mimarideki önemi.
2 Işınım, ışık ve aydınlık düzeyi tanımı, birimler, simgeler, formüller; ışıklık konusunda kısa bilgiler; aydınlık düzeyi ve aydınlık gereksinimi.
3 Yüzeylerin ışığı yansıtmada ve geçirmede gösterdikleri özellikler; aydınlığın niteliği konusuna giriş; ışık rengi.
4 Işık akışının doğrultusal yapısı ve gölgelerin niteliği
5 Aydınlık düzeyinin dağılım özellikleri ve mimari aydınlatmanın temel kuralları.
6 Sınav eleştirisi; ışık üretme biçimleri, ışık kaynakları ve aydınlatma aygıtları.
7 1. Ara sınav
8 Mimari aydınlatma konuları; konutlar ve oteller; bu konularla ilgili görsellerin sunumu.
9 Mimari aydınlatma konuları: Spor salonları, eğitim yapıları, mağazalar, konferans salonları, müze ve dış mekan konuları; konularla ilgili görsellerin sunumu.
10 İç mekanda güneş denetimi ve günışığı ile aydınlatma.
11 2. Ara sınav
12 İç mekanda güneş denetimi ve günışığı ile aydınlatma.
13 genel tekrar
14 genel tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 4
Ö2 3
Ö3 3
Ö4 4
Ö5 2
Ö6 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30518&lang=tr