Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Bu derste mekânsal tasarıma ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitimin yanı sıra, mekânlarda kimlik oluşturma, kendi tarzını ortaya koyma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma amacıyla belirlenen bir proje üzerinde çalışma yapılacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders iki aşamadan oluşmaktadır; İlk aşamada öğrencilerden mevcut bir yapının kavramsal ve yapısal kurgusunu analiz etmeleri beklenmektedir. İkinci aşamada dersin ana tasarım problemi verilir. Öğrencilerin ICM 211 dersinde edindikleri mekânsal ve çevresel problem çözme becerilerini de kullanarak daha karmaşık iç mimari projelerini geliştirmeleri beklenmektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders, teorik sunumlar, tartışmalar, stüdyoda ve/ya ev ödevi olarak yapılacak tasarım uygulamaları ve projeler, bireysel ve/ya grup çalışmaları, panel ve bireysel kritikler aracılığıyla yürütülecektir.
|
Ön Koşulları
|
( ICM 211 )
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Prof. Şule TAŞLI PEKTAŞ sule.taslıpektas@ostimteknik.edu.tr Dr. Öğr. Üyesi Merve KURT KIRAL merve.kurtkiral@ostimteknik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1.Neufert Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Basım Yayın, 2017 2.İç Mimarlığın Temelleri, Naomi House, John Coles, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2012 3.İç Mimarlık Temelleri Seti, Graeme Brooker, Sally Stone, Literatür Yayıncılık, 2016 4. İç Mekân Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayınları, 2015 5. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth, Literatür Yayınları, 2015 6. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, Joseph DeChiara, Julius Panero, McGraw-Hill Education,2001 7.Sketching for Architecture + Interior Design, Stephanie Travis, London : Laurence King Publishing,2015 8. Mimarlık, Biçim, Mekân&Düzen, Francis D. K. Ching, Nobel Akademik Yayın, 2019
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|