Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4ICM 212İç Mimarlık Stüdyosu II2+6+059

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste mekânsal tasarıma ait temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitimin yanı sıra, mekânlarda kimlik oluşturma, kendi tarzını ortaya koyma ve tasarım sorunlarına çözüm bulma amacıyla belirlenen bir proje üzerinde çalışma yapılacaktır.
Dersin İçeriği Ders iki aşamadan oluşmaktadır;
İlk aşamada öğrencilerden mevcut bir yapının kavramsal ve yapısal kurgusunu analiz etmeleri beklenmektedir.
İkinci aşamada dersin ana tasarım problemi verilir. Öğrencilerin ICM 211 dersinde edindikleri mekânsal ve çevresel problem çözme becerilerini de kullanarak daha karmaşık iç mimari projelerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, teorik sunumlar, tartışmalar, stüdyoda ve/ya ev ödevi olarak yapılacak tasarım uygulamaları ve projeler, bireysel ve/ya grup çalışmaları, panel ve bireysel kritikler aracılığıyla yürütülecektir.
Ön Koşulları ( ICM 211 )
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof. Şule TAŞLI PEKTAŞ sule.taslıpektas@ostimteknik.edu.tr
Dr. Öğr. Üyesi Merve KURT KIRAL merve.kurtkiral@ostimteknik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1.Neufert Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Basım Yayın, 2017
2.İç Mimarlığın Temelleri, Naomi House, John Coles, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2012
3.İç Mimarlık Temelleri Seti, Graeme Brooker, Sally Stone, Literatür Yayıncılık, 2016
4. İç Mekân Tasarımı, Francis D. K. Ching, Yem Yayınları, 2015
5. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth, Literatür Yayınları, 2015
6. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, Joseph DeChiara, Julius Panero, McGraw-Hill Education,2001
7.Sketching for Architecture + Interior Design, Stephanie Travis, London : Laurence King Publishing,2015
8. Mimarlık, Biçim, Mekân&Düzen, Francis D. K. Ching, Nobel Akademik Yayın, 2019


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 35
Kısa Sınav 14 % 10
Devam 14 % 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
31
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 2 20 40
Uygulama 14 6 84
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 48 48
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 200

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Mevcut bir yapının kavramsal ve yapısal analizinin yapılması ve gelişmiş sunum teknikleri ile aktarılması.
2 Mekân, kullanıcı, işlev ve çevre arasındaki ilişkinin kavramsal boyutlarıyla ele alınması.
3 Özgün tasarım yapabilme, sunabilme ve savunabilme becerisinin kazandırılması.
4 Tasarımı, iki ve üç boyutlu araçlarla ifade edebilme becerisinin kazandırılması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı ve derse giriş Proje 1’in verilmesi, grupların oluşturulması
2 Analiz kritikleri
3 Çizim kritikleri
4 Çizim kritikleri
5 Proje 1 jürisi
6 Stüdyo kritikleri
7 Stüdyo kritikleri
8 Stüdyo kritikleri
9 Proje 2 ara jürisi
10 Stüdyo kritikleri
11 Stüdyo kritikleri
12 Stüdyo kritikleri
13 Stüdyo kritikleri
14 Stüdyo kritikleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30522&lang=tr