Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4ICM 220Ergonomik Tasarım1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin temel hedefi ergonomik verilerin mekânsal tasarıma, mekan tasarımında etkisi olan her türlü tefriş elemanına etkisini irdelemek ve bu ilişkinin belirlenen bir tasarım problemi üzerinde denenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste iç mekân ve çevre tasarımının insan boyutlarıyla uyumuna ilişkin bilgiler; antropometrik, fizyolojik, mekânsal, psikolojik, enformasyon ve emniyet kavramlarıyla açıklanır. Öğrencilere, insana ait her türlü eylemin gerçekleştiği mekânların tasarımı ve mobilyaların boyutlandırılması için kullanılan ergonomik tasarım ilkelerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi sağlanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sunum, Uygulama, Ödev
Ön Koşulları ( ICM 112 )
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi İlkay Dinç Uyaroğlu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Brooker, G., Stone, S. (2011). İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler. İstanbul: Literatür.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 10
Uygulama 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 70

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 7 7
Ara Sınavlar 1 8 8
Uygulama 2 3 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 75

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kullanıcı ve mekân arasındaki ilişkiyi öğrenme ve konuya ilişkin tartışabilme
2 Mekânsal tasarımda algısal, psikolojik, fiziksel boyutları düşünme ve tasarımlarına yansıtabilme becerisi kazanma
3 Mevcut tasarımların kullanıcı ölçüleri ile uyumunu sağlama ve tasarımlara eleştirilen yaklaşma
4 İşlev, kullanışlılık, sağlamlık ve ölçü, oran, orantı arasındaki ilişkiyi kurma becerisi kazanır


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş, bilgilendirme - -
2 İnsan, insan boyutları, antropometri Okuma Araştırma
3 Algısal ve fiziksel boyutlar Okuma, uygulama araştırma
4 Dinamik ve statik antropometrik veriler, kas, eklem, iskelet sistemleri ve özellikleri Okuma, uygulama Okuma
5 İnsan beden, mekan arasındaki ilişki, mekan tasarımdaki yeri Okuma, uygulama Okuma
6 Konut, insan ve ergonomi Sunum-dönem sonu teslimi üzerine çalışma Kaynaklar
7 Ofis, insan ve ergonomi Sunum-dönem sonu teslimi üzerine çalışma Kaynaklar
8 Eğitim, çocuk, yetişkin insan ve ergonomi Sunum-dönem sonu teslimi üzerine çalışma Kaynaklar
9 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Genel kaynaklar
10 Endüstri & Ulaşım, insan ve ergonomi Okuma ve uygulama Makale
11 Sosyal & Kültürel mekanlar, insan ve ergonomi Sunum-dönem sonu teslimi üzerine çalışma
12 Dönem sonu teslimi üzerine çalışmalar Araştırma
13 Dönem sonu teslimi üzerine çalışmalar Araştırma
14 Dönem sonu teslimi üzerine çalışmalar Araştırma ve sunumlar Genela araştırma


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5 4
Ö2 5 5 5
Ö3 5 5 5
Ö4 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30526&lang=tr