Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5ICM 317İnsan, Mekan ve Çevre3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin, çevre ve mekân algısı üzerine kapsamlı ve bütüncül bilgi edinmelerini ve bu yolla tasarım sürecini destekleyecek teorik alt yapının ve eleştirel tasarım düşüncesinin gelişmesine katkı koymayı amaçlamaktadır. İnsan, mekân ve çevre arasındaki ilişkinin geçmiş, şimdi ve gelecekteki durumunu değerlendirerek, bu üçlü ilişkinin zaman, yer ve kültürle bağlantılı anlamını değerlendirmek dersin amaçlarından birisidir.
Dersin İçeriği İnsan, mekân ve çevre arasındaki çok boyutlu ilişkiyi Çevresel Psikoloji ve Mimari Psikoloji kuramları çerçevesinde ele almayı; mekânsal davranış, deneyim ve algı çerçevesinde mekânsal örnekler üzerine eleştirel okumalar yapmayı kapsar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders, teorik sunumlar, tartışmalar, soru-cevap, ev ödevi, bireysel ve/ya grup çalışması olarak yürütülecek öğrenci araştırma ve/ya sunumları ile yürütülecektir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi İlkay DİNÇ UYAROĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi - İnsan Mekân İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniv.Yayınları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 75

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çevresel psikoloji kuramının öğrenmek
2 Mimari psikoloji teorilerini öğrenmek
3 İnsan, mekân ve çevre arasındaki çok çeşitli ilişkileri sorgulamak ve değerlendirmek
4 Güncel yaşamsal aktivitelerle ilişkili mekânsal davranış ve deneyimleri eleştirel açıdan değerlendirmek ve rasyonel tasarım önerilerinde bulunmak


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş, dersle ilgili bilgilendirme - -
2 Çevresel Psikoloji Okuma 1, tartışma Rasmussen, S., E. (2016). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi Kitapevi.
3 Çevresel Psikoloji Okuma 2, tartışma Rasmussen, S., E. (2016). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi Kitapevi.
4 Mimari Psikoloji Okuma 3, tartışma Lynch, K. (2010). Kent İmgesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
5 Duyu ve Mekan Okuma 4, tartışma Demişbaş, Ö. (2000). Düşsel Mekan. İstanbul: İTÜ Fen Bilimler Enstitüsü
6 Deneyim ve Mekân Okuma 5, tartışma Asıliskender, B. (2004). Kimlik, Mekan ve Yer Deneyimi. Kültür ve İletişim, 7(2), 73-94
7 Kültür ve Mekân Okuma 6, discussion Olguntürk, N. (2007). Evrensel Tasarım: Tüm Yaşlar, Farklı Yetenekler ve Çeşitli İnsanlık Durumları için Tasarım. Dosya 04. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayınları
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Okumalar ve ders notları
9 Zaman ve Mekan Okuma 7, tartışma Okumalar ve Ders notları
10 Mekansal Okumalar & Sunumlar Okumalar Makale
11 Mekansal Okumalar & Sunumlar Okumalar Makale
12 Mekansal Okumalar & Sunumlar Okumalar Makale
13 Mekansal Okumalar & Sunumlar Okumalar Okuma & Sunum
14 Mekansal Okumalar & Sunumlar - Final Sınavına Hazırlık


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5
Ö2 5 5
Ö3 3 5 5 5
Ö4 2 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30531&lang=tr