Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7ICM 411İç Mimarlık Stüdyosu V2+6+059

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı ICM 411 İÇ MİMARLIK STÜDYOSU III dersi ile, tasarım sorunsalının teknik ve teorik diğer derslerde alınan bilgilerle harmanlanarak çözüldüğü proje uygulaması ile öğrencilerin tasarım stratejisi geliştirmeleri ve bunu uygulayabilecek yetkinliğe erişmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği ICM 411 stüdyo dersinin temel özelliği, eleştirel düşünme yoluyla oluşturulan tasarım dilinin uygulamaya aktarılması, özgün detayların tasarlanması sürecinin içmimardan beklenen ileri düzeydeki beceriler üzerine odaklanmasıdır. Bu derste, yapı yakın çevresinin iç mekân ile ele alındığı tasarım sorunlarını, iç/dış mekân ilişkisini ve özgün detayları çözme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( ICM 312 )
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi İlkay Dinç Uyaroğlu
Dr. Öğr. Üyesi Kevser Çeltik Şahlan
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Beytullah Beşkaya
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dodsworth, S., Anderson, S. (2015) İç Mekân Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür.
Haftalık sunumlar, kritikler, okumalar

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 10
Uygulama 14 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
17
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 213

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yapı yakın çevresinin iç mekân ile ele alındığı tasarım sorunlarını, iç/dış mekân ilişkisini ve özgün detayları çözme becerisinin geliştirilmesi
2 Eleştirel düşünme yoluyla oluşturulan tasarım dilinin uygulamaya aktarılması sürecinin geliştirilmesi
3 İleri düzeydeki özgün detayların tasarlanması, sunulması ve ifade edilmesi becerisinin geliştirilmesi
4 Mimari tasarıma kavramsal bakışın süreç ve yöntemlerini kullanma becerisinin geliştirilmesi
5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütme becerisi gelişir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş; tanışma; projenin tanıtılması - -
2 Araştırma ödevi ve sunumları Araştırma ve sunum hazırlığı Literatür araştırması
3 Araştırma ödevi ve sunumları Araştırma ve sunum hazırlığı Literatür araştırması
4 Araştırma ödevi ve sunumları Araştırma ve sunum hazırlığı Literatür araştırması
5 Stüdyo kritikleri (Planlar, kesitler, görünüşler) Araştırma, çizimler Genel araştırma
6 Stüdyo kritikleri (Planlar, kesitler, görünüşler) Araştırma, çizimler Genel araştırma
7 Kat planları, kesitler, görünüşler, perspektifler Research, drawings Genel araştırma
8 Stüdyo kritikleri (Planlar, kesitler, görünüşler, perspektifler) Araştırma, çizimler Genel araştırma
9 Kat planları, kesitler, perspektifler, malzeme ve mobilya paftası, aydınlatma planları (paftalar boyanmalıdır) (Ölçek 1/50) Araştırma, çizimler Genel araştırma
10 Ara jüri Jüriye hazırlık Stüdyo kritikleri, araştırma, analizler
11 Seçilmiş alan planı, kesitler, perspektifler, malzeme paftası (Ölçek: 1/20) Araştırma, çizimler Jüri değerlendirmeleri
12 Seçilmiş alan planı, kesitler, perspektifler, malzeme paftası (Ölçek: 1/20) Araştırma, çizimler Stüdyo değerlendirmeleri, araştırmalar
13 Seçilmiş alan planı, kesitler, perspektifler ile; Seçilmiş alan mobilyası üst görünüşü, kesitler/görünüşler, detaylar ve perspektifler (Ölçek 1/20, 1/10) Çizimler, modelleme Araştırma
14 Seçilmiş alan mobilyası üst görünüşü, görünüşler/kesitler, detaylar ve perspektifler (Ölçke 1/10, 1/5) Sunum hazırlığı Stüdyo değerlendirmeleri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 5 5 5 5 5 4
Ö2 5 5
Ö3 5 5
Ö4 5 5 5
Ö5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ostimteknik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=30542&lang=tr